Intersport AB driver sedan 1961 verksamhet inom sportbranschen genom försäljning i vanliga butiker. Intersport AB bedriver dessutom sin verksamhet över Internet via www.intersport.se.
Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller när du som konsument (”Kund”) gör en beställning via webbplatsen www.intersport.se och därtill hörande sidor (”Webbplatsen”).
Intersport reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Webbplatsen, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer, valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Intersport har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst.
Webbplatsen, samt allt innehåll på denna, ägs av Intersport. Informationen är skyddad genom lag med hänsyn till t.ex. upphovsrätt, marknadsföring och varumärken. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om produkter, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan föregående skriftligt medgivande från Intersport.
Vid beställning via Webbplatsen gäller de priser som anges på Webbplatsen. Priser i butik kan variera. Samtliga priser är i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms, för närvarande 25%, 12% eller 6% beroende på typ av vara som Kund beställer. Priserna inkluderar inte betalnings- eller leveransavgifter, som anges separat. Priserna som anges vid Kundens beställningstidpunkt gäller genom hela köpprocessen.
Har Kunden valt leverans via en av våra partners utlämningsställen samt partners hempaket tillkommer en leveransavgift. Tillämplig fraktkostnad redovisas på Webbplatsen vid kassan under rubriken Frakt. Alla avgifter är inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.
För att kunna göra ett köp via Webbplatsen måste Kunden acceptera Villkoren. Genom att acceptera Villkoren förbinder sig Kunden att följa Villkoren, samt godkänner att denne tagit del av informationen om personuppgifter nedan och samtyckt till användningen av cookies enligt punkten 1.14 nedan. Ett avtal om köp, för vilket dessa Villkor tillämpas, ingås först när Intersport skriftligen till av Kunden uppgiven e-postadress bekräftat beställningen (”Orderbekräftelsen”) och Kunden mottagit Orderbekräftelsen från Intersport. Intersport uppmanar Kunden att spara denna Orderbekräftelse för eventuella kontakter med Intersports kundtjänst.
Intersport skickar ut en orderbekräftelse på angiven mailadress från det att du godkänt och skickat in din order till oss.
Har du några frågor kontakta Intersports kundservice.
Kunden bekräftar att de uppgifter som Kunden fyller i är korrekta och fullständigt ifyllda. Kund ansvarar för felaktigt ifyllda uppgifter. Information om Intersports behandling av personuppgifter finns i punkten 1.14 nedan, som är en del av dessa Villkor.
Kunden åtar sig att se till så att ingen annan än Kunden kan använda Kundens inloggningsuppgifter. Kunden får inte avslöja användarnamn och lösenord för någon obehörig och ska se till att handling med uppgift om användarnamn och lösenord förvaras på ett sådant sätt att obehörig inte kan få tillgång till informationen. Kunden ska omgående anmäla till Intersport om det kan misstänkas att obehörig känner till Kundens lösenord.
Om Intersport misstänker att Kunden missbrukar sitt användarkonto eller sina inloggningsuppgifter eller annars bryter mot Villkoren har Intersport rätt att stänga av Kunden. Intersport har även rätt att tilldela Kunden nya inloggningsuppgifter.
Vid köp av en cykel på Webbplatsen gäller följande. Intersport monterar cykeln innan leverans. För att få plats i kartongen måste Intersport dock vrida styret och skruva av pedalerna innan cykeln skickas till Kunden. Kunden behöver alltså slutmontera styret och pedalerna när cykeln når Kunden efter leverans enligt nedan. Slutmontering ska göras enligt Intersports monteringsinstruktioner. I övrigt gäller dessa Villkor i sin helhet även för köp av cykel.
1.4 TEAM-PRODUKTER
Intersport är licensierad att sälja produkter från svenska lokala idrottsföreningar (”Team-produkter”) genom särskilda sidor på Webbplatsen som är designerade för respektive idrottsförening (”Team-shop”). Produkterna som säljs genom Team-shoppar har anpassats efter den särskilda idrottsföreningens emblem och namn. En Kund har möjlighet att köpa en Team-produkt och ange sitt namn- och/eller nummertryck på produkten mot en extra kostnad som anges vid respektive idrottsförenings Team-shop sida och vid Team-produkten.
Särskilda villkor avseende leverans, retur och reklamation av Team-produkter finns nedan samt vid respektive idrottsförenings Team-shop sida.
Leverans av varor som finns i lager sker mellan en (1) till fyra (4) arbetsdagar till partners utlämningsställen och en (1) till fyra (4) till Intersport-butik. För cyklar och träningsmaskiner gäller fyra (4) till sex (6) arbetsdagar. För trampoliner/studsmattor gäller sex (6) till tio (10) arbetsdagar.
Leverans av specialanpassade varor samt Team-produkter sker senast inom trettio (30) arbetsdagar till Intersport-butik. Samtliga Team-produkter kan enbart hämtas i lokal Intersport-butik i enlighet med vad som anges vid respektive idrottsförenings Team-shop sida och vid Team-produkten.
Tiden räknas från det att Intersport skriftligen bekräftat beställningen genom Orderbekräftelsen. Vid eventuell försening har Kunden rätt att häva köpet. Återbetalning sker då inom trettio (30) dagar från det att Kund meddelat beslut om hävt köp. Under högsäsong (t.ex. black-friday, jultid eller vid realisation) kan leveranstiden bli något längre. Intersport tar emot och levererar alla beställningar i den ordning de kommer in till Intersport.
Paket hämtas i första hand ut personligen med giltig legitimation och ordernummer. Ska man hämta någon annan persons paket visas bådas legitimation. Kunden får alltid en avisering som visar var och när paket skall hämtas. Avisering skickas via e-post och, om Kunden lämnat mobilnummer, även via kostnadsfritt SMS. Endast i undantagsfall skickas avisering via vanlig post.
Intersport levererar paket som har beställts via Webbplatsen inom Sverige på följande sätt:
Kunden kan välja att få sin beställning skickad till en av Intersports över 120 butiker i Sverige. Ingen fraktkostnad tillkommer vid leverans till Intersport-butik. Paketet hämtas vanligen ut vid butikens kassa eller skoavdelning. Vid uthämtning skall ordernummer samt giltig legitimation uppvisas (om ombud visas bådas legitimation). Information om att paketet lämnat Intersports lager skickas med e-post. När varorna finns att hämta i butik skickas avisering via e-post och/eller SMS beroende på vilket aviseringsval Kunden har gjort.
Via Webbplatsen är det möjligt för Kunden i Sverige att begära så kallad paketsökning, vilket innebär att Kunden kan följa de beställda varornas resa från Intersport e-handelslager till valfri Intersport-butik.
Kunden har rätt att lösa ut paketet trettio (30) dagar från det att avisering skickats via e-post och/eller om möjligt SMS. För alla paket som inte löses ut förbehåller sig Intersport rätten att debitera Kunden en avgift motsvarande uppkomna kostnader för returfrakt, expedition och faktisk hanteringskostnad.
Kunden kan välja att boka sin vara(or) på intersport.se och sedan hämta ut sin bokade vara i en av Intersports över 120 butiker i Sverige. Varan hämtas vanligen ut vid butikens kassa eller skoavdelning. Vid uthämtning skall varan(orna) betalas efter uppvisat ordernummer. Information om att den bokad varan(orna) är plockad och klar för upphämtning skickas avisering via SMS.
En bokad vara(or) är reserverad till nästkommande dag från registrerad bokning. Kunden kommer att få en avisering via SMS om varan(orna) inte finns i lager.
Intersport kan inte garantera att lagerstatusen är korrekt, mht till inventeringen av lagersaldo och ev synkningar mellan relevanta system.
Kunden kan välja att få sin beställning skickad som paket till partners, exempelvis Postnords paketombud eller hemleverans med Budbee. Vid var tid tillämplig fraktkostnad som tillkommer framgår på Webbplatsen. För det fall paketet vid utlämning är trasigt skall paketet inte lösas ut. Istället ska Intersport kontaktas via kundservice, som ombesörjer att i första hand skicka nya varor och i andra hand att kreditera Kunden.
När beställningen är mycket tung eller skrymmande kan paketet vanligtvis inte skickas till partners paketombud (som exempel Postnord). Istället kommer Intersport att arrangera frakten till Kund med partners hempaket, exempelvis med Postnord. Exempel på produkter som skickas med hempaket är cyklar, trampoliner, träningsmaskiner och träningsvikter över 20 kg. Vid var tid tillämplig fraktkostnad som tillkommer framgår på Webbplatsen (119 sek). Det är viktigt att Kunden anger ett korrekt telefonnummer där Kund nås under dag- och kvällstid. Får inte Poståkeriet kontakt med Kunden skickas avisering ut via post. Leverans sker i enlighet med partners leveranstider. Avvikelser för lantbrevbärarlinjer kan förekomma. Levererat paket kan ej lämnas vid port utan måste kontrolleras och inkvitteras. Poståkeriet levererar endast till port eller tomtgräns och ansvarar inte för att varor bärs upp till lägenhetsdörr.
Via Webbplatsen är det möjligt för Kunden i Sverige att begära så kallad paketsökning, vilket innebär att Kunden kan följa de beställda varornas resa från Intersport ända fram till valt utlämningsställe.
Kunden har rätt att lösa ut paketet sju (7) dagar från det att avisering skickats via e-post och/eller om möjligt SMS. För alla paket som inte löses ut förbehåller sig Intersport rätten att debitera Kunden en avgift motsvarande uppkomna kostnader för returfrakt, expedition och faktisk hanteringskostnad.
Kund kan betala sin beställning via Intersports samarbetspartner Klarna AB (”Klarna”), organisationsnummer 556737-0431 genom Klarna och de alternativ som där erbjuds: fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning och direktbetalning.
Klarnas Checkout (Betaltjänst) presenterar viss information för Kunden så snart Kunden är identifierad. Vilken information Kunden behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Betaltjänst utan vid behov beroende av vilket betalningsalternativ Kunden valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte Kundens kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om Kunden, t ex banker. Efter att Kunden har identifierats uppvisar Klarna betaltjänst vilka alternativ som är tillgängliga för just dig som Kund. Faktura är förvalt betalningsalternativ men Kunden kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ Kunden erbjuds kan variera från tid till annan. Kunden kan själv välja om Kunden vill skydda sin användning av Klarna Betaltjänst med en PIN-kod.
Fakturorna skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från Webbplatsen. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Kvitto på din betalning skickas med i paketet och fungerar som köpebevis (kvitto).
Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Betaltjänst godkänner du dessa Villkor samt Klarna betaltjänst användarvillkor och Klarnas användning av Kunden personuppgifter enligt vad som framgår i Klarna betaltjänst användarvillkor, se följande länk: Klarnas villkor.
För mer information om Klarna Betaltjänst använd gärna följande kontaktuppgifter: telefon 08-120 120 10, info@klarna.se eller på Klarnas hemsida. Vid kontakt med Klarna används personnummer och kundnummer.
Det är viktigt för Intersport att kunna erbjuda säkra betalningsalternativ. Därför använder Intersport ett betalningssystem som utvecklats för att skydda Kunden. Alla transaktioner som görs skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade, vilket ger mycket god säkerhet. För att skydda Kunden förbehåller sig Intersport alltid rätten att kontrollera korts giltighet, att den debiterbara köpesumman finns och köparens adressuppgifter. Vid frågor kring säkerheten eller betalningssätt är Kunden välkommen att kontakta Intersports kundservice.
Vid köp av varor på Webbplatsen har Kund alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela Intersport detta inom 14 dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).
Ångerrätten gäller inte för följande typer av varor:
(a) varor som har tillverkats enligt Kundens anvisningar eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel. Detta innebär bland annat att ångerrätten inte gäller för produkter med personligt tryck, produkter som försäljs genom Team-shop där namn- och/eller nummertryck eller andra liknande specialtillägg angetts, produkter med personlig brodyr eller för skidor där bindning monterats; eller matchskridskor som slipats med en personlig profil. Köp utav presentkort.
(b) varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (exempelvis underkläder, badkläder och liknande produkter).
I samband med en beställning av vara för vilken ångerrätt inte gäller får Kunden tydlig information om detta i varans produktbeskrivning. Om en vara har förseglats får Kunden inte bryta förseglingen om denne vill kunna utöva sin ångerrätt. Rätten att ångra sig upphör alltså när Kunden bryter förseglingen.
Om Kunden vill ångra köpet ska Kunden, innan ångerfristen löpt ut, skicka ett klart och tydligt meddelande till Intersport på det sätt som anges här. Kunden ska ange sitt namn, sin adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer, fakturanummer och namn på varan i meddelandet. Om ovan alternativ på meddelande inte vill användas av Kunden kan Kunden använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (se följande länk: Ångerblankett Konsumentverket).
När Kunden ångrar sitt köp betalar Intersport tillbaka det belopp som Kunden betalat för varan, inklusive leveranskostnader. Undantag gäller för eventuella tillkommande leveranskostnader till följd av att Kunden valt något annat leveranssätt än den standardleverans som Intersport erbjuder. Vid retur av del av order återbetalas leveranskostnaden inte. På det belopp som ska återbetalas har Intersport rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att Kunden har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.
Intersport betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 14 dagar från och med det datum Intersport tog emot Kundens meddelande om utövande av ångerrätten. Intersport får dock vänta med återbetalningen tills Intersport tagit emot varan eller Kunden har visat att varan har sänts tillbaka. Återbetalningen kommer att ske till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde vid köpet, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.
Vid utövande av ångerrätten betalar Kunden returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att Kunden har mottagit varan samt under returfrakten. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till Intersport. Intersport rekommenderar att Kunden, vid retur via Postnord, skickar varorna väl emballerade, i fint skick, med etiketter kvar på varan och i originalkartong. Vid retur av cykel ska originalemballage användas, för att säkra en trygg transport. För underkläder och badkläder skall plombering sitta kvar på varan.
Vid utövande av ångerrätten ska en vara skickas i retur till Intersport enligt de metoder, anvisningar och till den plats som anges på Webbplatsen, du finner information om detta här [*länk]. Intersport tar då en returfraktavgift i enlighet med vad som från tid till annan anges på Webbplatsen som regleras i efterhand i enlighet med vad som anges ovan. Vid retur till Webbplatsen skall Kunden beställa en retursedel genom att kontakta Intersports kundservice. Retursedel och returadresslapp skickas med brev till Kunden.
Fyll i retursedel som finns bipackad i brevet. Ange alltid returorsak. Returadresslappen är förbetald. Kunden skall alltid använda denna returadresslapp. På returadresslappen finns alla uppgifter som behövs för att returen ska komma rätt. Retur via Postnord bör ske i originalemballage. De instruktioner som anges på retursedeln skall följas och anledningen till returen anges. Intersport ersätter aldrig returfraktkostnader som uppkommit på annat sätt. Kunden står för transportrisken i enlighet med vad som anges ovan.
Cyklar kan returneras endast till sådan Intersport-butik som bedriver försäljning av cyklar. Information om vilka Intersport-butiker som bedriver försäljning av cyklar. Om du känner dig osäker kring vilken Intersport-butik som säljer cyklar är du välkommen att kontakta Intersports kundservice.
Vid köp av produkter genom Team-shop som inte har specialanpassats har Kunden vid utnyttjande av ångerrätten endast möjlighet att returnera dessa produkter i den Intersport-butik som särskilt anges vid produkten på respektive idrottsförenings Team-shop sida och enligt de metoder och anvisningar som anges på respektive idrottsförenings Team-shop sida. Retur i sådan särskild Intersport-butik är kostnadsfritt. För retur i särskild Intersport-butik krävs att följesedel/kvitto kan visas. Vid retur i särskild Intersport-butik ska även Kundens giltiga legitimation uppvisas. Eventuellt bud visar bådas giltiga legitimation. Återbetalning sker direkt i butiken. Returer som är mot Klarna Betaltjänst betalas ut kontant. I dessa fall måste dock alltid Klarna Betaltjänst betalas. I övrigt gäller vad som anges under punkten 1.9 ovan.
Utöver den lagstadgade ångerrätten enligt punkt 1.9 erbjuder Intersport som en extra trygghet även 365 dagars öppet köp enligt de förutsättningar som framgår i dessa Villkor för att måna om dig som Kund om du skulle ångra dig. Intersport erbjuder 365 dagars öppet köp för oanvända varor från den dag Kunden mottagit varan/varorna.
Öppet köp gäller inte för följande varor:
(a) varor som har tillverkats enligt Kundens anvisningar eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel. Detta innebär bland annat att öppet köp inte gäller för produkter med personligt tryck, produkter som försäljs genom Team-shop där namn- och/eller nummertryck eller andra liknande specialtillägg angetts, produkter med personlig brodyr eller för skidor där bindning monterats,
(b) Öppet köp gäller inte på presentkort.
När Kunden utnyttjar öppet köp betalar Intersport tillbaka det belopp som Kunden betalat för varan. Intersport betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 30 dagar från och med det datum Intersport mottog den returnerade varan om Kunden har returnerat varan via Postnord. Återbetalningen kommer då att ske till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde vid köpet, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.
Vid öppet köp betalar Kunden returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att Kunden har mottagit varan samt under returfrakten. Varan ska skickas eller lämnas i retur inom 365 dagar från den dag Kunden mottagit varan/varorna. Intersport rekommenderar att Kunden, vid retur via Postnord, skickar varorna väl emballerade, i fint skick, med etiketter kvar på varan och i originalkartong. För underkläder och badkläder skall plombering alltså sitta kvar på varan.
Retur kan ske på tre sätt:
Vid öppet köp kan en vara skickas i retur till Intersport enligt de metoder, anvisningar och till den plats som anges på Webbplatsen. Intersport tar då en returfraktavgift i enlighet med vad som från tid till annan anges på Webbplatsen som regleras i efterhand i enlighet med vad som anges ovan. Vid retur till Webbplatsen skall Kunden beställa en retursedel genom att kontakta Intersports kundservice. Retursedel och returadresslapp skickas med brev till Kunden.
Fyll i retursedel som finns bipackad i brevet. Ange alltid returorsak. Returadresslappen är förbetald. Kunden skall alltid använda denna returadresslapp. På returadresslappen finns alla uppgifter som behövs för att returen ska komma rätt. Retur via Postnord bör ske i originalemballage. De instruktioner som anges på retursedeln skall följas och anledningen till returen anges. Intersport ersätter aldrig returfraktkostnader som uppkommit på annat sätt. Kunden står för transportrisken i enlighet med vad som anges ovan.
Kunden har vid utnyttjande av öppet köp även möjlighet att returnera köpta varor som köpts på Webbplatsen i valfri Intersport-butik. Retur i Intersport-butik är kostnadsfritt. För retur i Intersport-butik krävs att följesedel/kvitto kan visas. Vid retur i Intersport-butik ska även Kundens giltiga legitimation uppvisas. Eventuellt bud visar bådas giltiga legitimation. Fakturor som ej är betalda makuleras när returen blivit mottagen i butik. Vid betald faktura så sker återbetalningen efter 2-7 arbetsdagar. Intersport ansvarar ej för eventuella påminnelseavgifter.
Träningsmaskiner och studsmattor kan inte returneras till Intersport-butik. För varor över 20 kg eller träningsmaskiner skall du alltid först kontakta Intersports kundservice
Vid köp av produkter genom Team-shop som inte har specialanpassats har Kunden vid utnyttjande av öppet köp endast möjlighet att returnera dessa produkter i den Intersport-butik som särskilt anges vid produkten på respektive idrottsförenings Team-shop sida och enligt de metoder och anvisningar som anges på respektive idrottsförenings Team-shop sida. För retur i särskild Intersport-butik krävs att följesedel/kvitto kan visas. Vid retur i särskild Intersport-butik ska även Kundens giltiga legitimation uppvisas. Eventuellt bud visar bådas giltiga legitimation. Återbetalning sker direkt i butiken. Returer som är mot Klarna Betaltjänst betalas ut kontant. I dessa fall måste dock alltid Klarna Betaltjänst betalas.
Kunden har rätt att byta beställd vara inom 365 dagar efter att varan mottagits av Kunden. Byte av vara skall ske i någon av Intersports svenska butiker mot uppvisande av den följesedel/kvitto som medföljer varan vid leverans. Byte kan inte ske via Webbplatsen. Varan skall återlämnas väl emballerad, i fint skick, med etiketter kvar på varan och i originalkartong. Bad- och underkläder köpta på intersport.se har du möjlighet att byta, med eller utan plombering. Viktigt är att alla etiketter och ev. plast sitter kvar på plagget.
Bytesrätt gäller inte för följande varor:
(a) varor som har tillverkats enligt Kundens anvisningar eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel. Detta innebär bland annat att bytesrätt inte gäller för produkter med personligt tryck, produkter som försäljs genom Team-shop där namn- och/eller nummertryck eller andra liknande specialtillägg angetts, produkter med personlig brodyr eller för skidor där bindning monterats; eller
Intersport garanterar att varje försändelse undersöks innan den skickas till Kund. Skulle varan trots detta ändå vara trasig eller felaktig när den anländer till Kund kan varan reklameras i valfri Intersport-butik.
Kund som önskar reklamera en vara skall så snart som möjligt efter att felet upptäckts besöka en Intersport-butik. Kunden ska ta med kvitto eller faktura för att kunna genomföra reklamationen. Vid reklamation i Intersport-butik ska även Kundens giltiga legitimation uppvisas. Eventuellt bud visar bådas giltiga legitimation.
Reklamationer som görs inom två månader från det att Kunden upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Kunden har 3 års reklamationsrätt på varor inköpta på Webbplatsen.
Cyklar kan reklameras endast till sådan Intersport-butik som bedriver försäljning av cyklar. Om du känner dig osäker kring vilken Intersport-butik som säljer cyklar är du välkommen att kontakta Intersports kundservice.
Vid reklamationer följer Intersport Allmänna reklamationsnämndens riktlinjer och rekommendationer. Mer information finns på Konsumentverkets hemsida ›
Intersport expedierar, enligt svensk lag, inte kontantköp till personer under 16 år och kreditköp till personer under 18 år. Konsumenter under 18 år måste ha målsmans godkännande.
Intersport ansvarar för behandlingen av de personuppgifter som Kund lämnar till Intersport. Kundens uppgifter används för att Intersport ska kunna fullgöra sina åtaganden gentemot Kunden, såsom ge Kunden god service, olika marknadsföringsaktiviteter exempelvis utskick av nya kataloger/broschyrer och erbjudanden som är anpassade för Kund. För att uppnå detta kan Kundens uppgifter behöva samköras med andra register och lämnas till andra bolag inom Intersport koncernen och till Intersports samarbetspartners och leverantörer, i vissa fall även utanför EES-området. Intersport dokumenterar även den kommunikation de har med Kunden i de fall Kund gör en reklamation, detta för att tillhandahålla den service Kund förväntar sig av Intersport.
Som medlem i Landslagets supporterklubb får du poäng för de Svenska Fotbollförbundets produkter som du köper hos Intersport e-handel.
Kund har enligt personuppgiftslagen rätt att en gång per kalenderår gratis begära information om de personuppgifter som behandlas om Kund hos Intersport, oavsett hur de samlats in. Om en Kund vill ha sådan information, ska en undertecknad begäran lämnas till Intersport. Begäran ska göras skriftligen och kan inte skickas med e-post. Om personuppgifter behandlas i strid med personuppgiftslagen har Kund rätt att begära att uppgifterna rättas, blockeras eller raderas.
Intersport AB, organisationsnummer 556079-2847 är registrerat med huvudkontor på adress Box 113, 431 22 Mölndal, org nr. 556079-2847 med styrelsens säte i Västra Götalands län, Mölndals kommun. Huvudsaklig verksamhet är partihandel med sport- och fritidsartiklar samt partihandel med kläder och skodon.