I flera av våra butiker erbjuder vi service. Vi hjälper dig reparera något som inte är som det ska, ge en produkt ett lyft inför en skidsemester eller ett lopp eller underhåller din utrustning så de håller längre och du slipper köpa nytt. Klicka på respektive serviceområde för att få veta mer, se vad vi erbjuder för tjänster och till vilka priser. Läs mer om våra servicevillkor nedan.
Nedan finner du information och allmänna villkor gällande reklamation, garanti och uthämtning för vår service.
För den som köpt en vara gäller reklamationsrätten i tre år från inköpstillfället. Rätten att reklamera påverkas inte av garantin, köper konsumenten en vara med ett års garanti kan varan fortfarande reklameras i tre år. För Felet ska vara ursprungligt, dvs funnits på produkten från början t.ex. ett fabrikationsfel, för att reklamationsrätten och garantin ska vara giltig.
Om felet inte är ursprungligt i enlighet med vad lagen föreskriver tillkommer en kostnad* för undersökning och frakt. Om INTERSPORT helt eller delvis nekat din reklamation kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden och få tvisten prövad. INTERSPORT har som policy att följa ARN:s rekommendationer och avser att medverka vid ett eventuellt förfarande vid ARN. * Kostnaden varierar mellan 100-2000:- beroende på storlek och komplexitet på produkt.
För kostnadsförslag på service för inlämnad produkt tillkommer kostnad för frakt och undersökning oavsett om det godkänns eller nekas. Vi behöver ditt svar kort efter att kostnadsförslaget lämnats, om du önskar ersättning via ert försäkringsbolag är du uppdragsansvarig.
Om en servad produkt inte hämtas ut inom tre månader från färdigt datum avyttras produkten i enlighet med §3 och §8 i lag 1985:982 om näringsidkares rätt att sälja saker som inte har hämtats. Information om när produkten finns att hämta ut sker normalt via SMS, E-post eller telefon. Eventuella reparationskostnader faktureras vid uthämtning.