Information: Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Fortsätter du använda webbplatsen accepterar du att cookie används. Läs mer
Kundservice
Butiker Stories
0

Din varukorg

TILL KASSAN

Varukorgen är tom

Totalt:0:-
TILL KASSAN
Logga in
Club Intersport Team Erbjudanden Rea

Köpinformation

Priser

Priserna på intersport.se gäller vid beställning på INTERSPORT.se, inte vid köp i butik. Priserna som anges vid beställningstidpunkten gäller genom hela köpprocessen.

Köp

När du gör ett köp på INTERSPORT.se får du en orderbekräftelse på angiven mailadress inom 10 minuter från det att du godkänt och skickat in din order till oss. Har du inte mottagit din orderbekräftelse inom en timma vänligen kontakta oss via kundservice@intersport.se eller via telefon på 0200-81 00 90. Se öppettider här.

För att genomföra ett köp måste du som kund acceptera INTERSPORTs allmänna köpvillkor. Ett avtal om köp ingås först när kunden mottagit orderbekräftelsen från INTERSPORT via epost.

Kunden bekräftar att de uppgifter som Kunden fyller i är korrekta och fullständigt ifyllda. Kund ansvarar för felaktigt ifyllda uppgifter.

Leverans

Vi skickar endast varor inom Sverige. (You can only purchase goods within Sweden.) Du kan göra ändringar eller annulera din order fram tills det att din order packats och fakturerats utav lagret. Du ändrar din beställning genom att ringa oss på nummer 0200-81 00 90.
Du kan;
- Annullera produkter eller hela din beställning
- Ändra mailadress
- Ändra telefonnummer
- Ändra hemadress
- Ändra butiksleverans från en butik till en annan butik

När din order är packad och skickad med posten får du en sändningsbekräftelse på din mail. I mailet finner du även Postens kollinummer så att du kan följa ditt pakets resa till ditt utlämningsställe på Postnords hemsida.

Din beställning levereras inom 2-4 arbetsdagar. Du får ett sms när paketet finns att hämta ut hos postens utlämningsställe eller i din närmaste INTERSPORT-butik, beroende på vilket leveransalternativ du valt. Det skiljer ingen leveranstid mellan att välja leveranssätt "butik" eller "ombud". Cyklar, bordtennisbord och träningsmaskiner köpta via INTERSPORT.se är 4-6 arbetsdagar och kan endast beställas med hemleverans (119 kronor). Tiden räknas från det att INTERSPORT skriftligen bekräftat beställningen genom orderbekräftelsen. INTERSPORT förbehåller sig att leveranstiden kan påverkas av specifika eller särskilda händelser såsom brand, översvämning eller liknande (force majeure). Under högsäsong (t ex jultid och veckodagar då röda dagar infaller) kan leveranstiden bli något längre. INTERSPORT tar emot och levererar alla beställningar i den ordning de kommer in till INTERSPORT. Vid frågor, skicka ett mail till kundservice@intersport.se eller ring 0200-81 00 90. Se öppettider här.

Öppet köp

INTERSPORT erbjuder 365 dagars öppet köp för oanvända varor från den dag du mottagit varan/varorna. Varan skall returneras oanvänd, i oskadat skick, med originalförpackning och med etiketter kvar på varan.

Öppet köp gäller inte för:

(a) varor som har tillverkats enligt Kundens anvisningar ex.v produkter med personligt tryck, produkter med personlig brodyr eller för skidor där bindning monterats

(b) varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl ex.v. underkläder, badkläder och liknande produkter.

När du utnyttjar öppet köp betalar INTERSPORT tillbaka det belopp som du betalat för varan, inklusive leveranskostnader. Vid retur av del av order återbetalas leveranskostnaden inte.

Vid öppet köp betalar du returfrakten och ansvarar för varans skick under returfrakten.

Retur kan ske på två sätt:

Kostnadsfri retur i INTERSPORT-butik. Tag med följesedel/kvitto samt giltig legitimation till butiken. Bud visar bådas giltiga legitimation. Återbetalning sker direkt i butiken. Tänk på att skuld/faktura hos Klarna alltid måste betalas.

Retur via Posten till intersport.se med en returfraktsavgift på 39 kr (undantag för träningsmaskiner och varor över 20 kg). Beställa retursedel från kundservice via telefon 0200 810090 eller via e-post kundservice@intersport.se Retursedel och returadresslapp skickas med brev till Kunden.

För mer information, se våra Allmänna köpvillkor här.

Ångerrätt

Vid köp av varor på intersport.se har du alltid 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten gäller inte för:

(a) varor som har tillverkats enligt Kundens anvisningar ex.v produkter med personligt tryck, produkter med personlig brodyr eller för skidor där bindning monterats

(b) varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl ex.v. underkläder, badkläder och liknande produkter.

För mer information, se våra Allmänna köpvillkor här.

Retur

INTERSPORT erbjuder 365 dagars öppet köp för oanvända varor från den dag du som kund mottagit varan/varorna. Varan skall returneras oanvänd, i oskadat skick och med etiketter kvar på varan. För underkläder och badkläder ska plombering sitta kvar på varan. Du som kund ansvarar för att varorna kommer tillbaka till INTERSPORT hela och oskadade, varför INTERSPORT rekommenderar att du vid retur via Posten, skickar varorna väl emballerade och i originalkartong. Retursedeln ska ej sättas på orginalförpackningen utan fäst utanpå eventuellt yttre emballage.

Retur kan ske på två sätt:

Retur i INTERSPORT-butik
Kunden har möjlighet att returnera köpta varor som köpts på intersport.se i valfri INTERSPORT-butik. Retur i INTERSPORT-butik är kostnadsfritt. För retur i INTERSPORT-butik krävs att följesedel/kvitto kan visas. Vid retur i INTERSPORT-butik ska du även visa giltig legitimation. Eventuellt bud visar bådas giltiga legitimation. Återbetalning sker direkt i butiken. Returer som är mot Klarna faktura betalas ut till ditt kontokort i butiken. (Det tar upp till 3 bankdagar innan pengarna finns på ditt konto beroende på vilken bank du har). I dessa fall måste dock alltid Klarnas faktura betalas.

För varor över 20 kg eller träningsmaskiner ska du alltid först kontakta INTERSPORTs kundservice på telefon 0200 - 81 00 90 eller på följande e-post: kundservice@intersport.se

Retur via Posten till intersport.se
Retur kan även ske till intersport.se. INTERSPORT tar då en returfraktavgift på 39 kronor som regleras i efterhand. Vid retur till intersprot.se ska du som kund beställa en retursedel genom att kontakta kundtjänst via telefon 0200 - 81 00 90 eller via e-postkundservice@intersport.se. Retursedel och returadresslapp skickas med brev till dig.
Fyll i retursedel som finns bipackad i brevet. Ange alltid returorsak. Returadresslappen är förbetald. Du ska alltid använda denna returadresslapp. På returadresslappen finns alla uppgifter som behövs för att returen ska komma rätt. Retur via Posten bör ske i originalemballage. De instruktioner som anges på retursedeln skall följas och anledningen till returen anges. INTERSPORT ersätter aldrig returfraktkostnader som uppkommit på annat sätt. Du som kund står för transportrisken.

Återbetalning sker på det sätt som ordern betalades. Avgifterna är desamma oavsett hur många varor som du köpt. Vid delretur återbetalas därför inte betalnings- och leveransavgifter. Återbetalning av returnerat paket sker inom 30 dagar.

Vid köp av varor på intersport.se har du alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distanshandelslagen. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela INTERSPORT detta inom 14 dagar från det att du mottagit den beställda varan. Som en extra trygghet erbjuder INTERSPORT istället 365 dagars öppet köp enligt de förutsättningar som framgår i dessa Villkor för att måna om dig som kund om du skulle ångra dig.

Byte

Du som kund har rätt att byta beställd vara inom 365 dagar efter att varan mottagits. Byte av vara ska ske i någon av INTERSPORTs svenska butiker mot uppvisande av den följesedel/kvitto som medföljer varan vid leverans. Byte kan inte ske via intersport.se. Varan ska återlämnas oanvänd, i oskadat skick och med etiketter kvar på varan. För underkläder och badkläder skall plombering sitta kvar på varan.

Reklamation

INTERSPORT garanterar att varje försändelse undersöks innan den skickas till dig som kund. Skulle varan trots detta ändå vara trasig eller felaktig när den anländer till dig kan varan reklameras i valfri INTERSPORT-butik eller till intersport.se. Det enklaste sättet att reklamera en vara är att besöka en INTERSPORT-butik. Kunden ska ta med kvitto eller faktura för att kunna genomföra reklamationen. Vid reklamation i INTERSPORT-butik ska även giltig legitimation uppvisas. Eventuellt bud visar bådas giltiga legitimation

Om du som kund önskar göra gällande fel i beställd vara ska du så snart som möjligt efter att felet upptäckts kontakta INTERSPORT.

Om Kund väljer att skicka tillbaka produkten till INTERSPORT.se för bedömning används reklamationssedel och reklamationsadresslapp. Reklamationssedel och reklamationsadresslapp erhålles efter kontakt med INTERSPORTs kundtjänst via telefon 0200 - 81 00 90 eller på e-post kundservice@intersport.se. På reklamationssedeln skall anledningen till reklamationen anges. Reklamationsadresslappen är förbetald. Används denna står INTERSPORT för den fraktkostnad som uppkommer vid en reklamation. INTERSPORT ersätter aldrig fraktkostnader som uppkommit på annat sätt. Ersättningsleveransen från INTERSPORT sker helt utan kostnad för Kunden.

Återbetalning vid reklamation sker inom 30 dagar från det att INTERSPORT tagit emot paketet med reklamationen och konstaterat att reklamationen är giltig. INTERSPORT förbehåller sig rätten att neka en reklamation. INTERSPORT följer Allmänna reklamationsnämndens riktlinjer och rekommendationer. Du finner information om reklamationer på Konsumentverkets hemsida.

INTERSPORTs kundservice tar inga beslut i reklamationsärenden.