Information: Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Fortsätter du använda webbplatsen accepterar du att cookie används. Läs mer
Kundservice
Butiker Stories
0

Din varukorg

TILL KASSAN

Varukorgen är tom

Totalt:0:-
TILL KASSAN
Logga in
Club Intersport Team Erbjudanden Rea

Frakt & leverans

Leveranstid och avisering

Vi skickar endast varor inom Sverige. (You can only purchase goods within Sweden.) Leverans av varor som finns i lager sker normalt inom 2-4 arbetsdagar när paketet hämtas hos Postens utlämningsställen och inom 2-4 arbetsdagar när paketet hämtas i INTERSPORT-butik. Tiden räknas  från nästkommande arbetsdag efter det att INTERSPORT skriftligen bekräftat beställningen genom orderbekräftelsen. (Leveranstiden på cyklar, träningsmaskiner och bordtennisbord köpta via Intersport.se är 4-6 dagar.). Under högsäsong eller reaperioder (t ex jultid och veckor då röda dagar infaller) kan leveranstiden bli något längre. INTERSPORT tar emot och levererar alla beställningar i den ordning de kommer in till INTERSPORT.

Paket hämtas i första hand ut personligen med giltig legitimation och ordernummer. Ska man hämta någon annan persons paket visas bådas legitimation. Du som kund får alltid en avisering som visar var och när paket ska hämtas.  Avisering skickas via e-post och, om du lämnat mobilnummer, även via kostnadsfritt SMS. Endast i undantagsfall skickas avisering via vanlig post.

Leveranssätt och fraktkostnad

Du som kund kan välja att få ditt paket levererat på följande vis:

INTERSPORT-butik
Du som kund kan välja att få din beställning skickad till en av INTERSPORTs drygt 150 butiker . Ingen fraktkostnad tillkommer vid leverans till INTERSPORT-butik. Paketet hämtas vanligen ut vid butikens kassa. Vid uthämtning ska ordernummer samt giltig legitimation uppvisas. Information om att paketet lämnat INTERSPORTs lager skickas med e-post. När varorna finns att hämta i butik skickas avisering via SMS. När din order är packad och skickad med posten får du en sändningsbekräftelse via mail. I detta mail finner du Postens kollinummer så att du kan följa ditt pakets resa till ditt utlämningsställe på Postnords hemsida.

Ditt paket ligger kvar 14 dagar från det att avisering skickats till dig. För alla paket som inte löses ut förbehåller sig INTERSPORT rätten att debitera dig som kund 150 kronor för INTERSPORT:s uppkomna kostnader för returfrakt och hanteringskostnad.

Postens utlämningsställe alternativt Hempaket
Du som kund kan välja att få din beställning skickad till Postens utlämningsställe. Fraktkostnad på 39 kronor tillkommer.

För det fall paketet vid utlämning är trasigt ska paketet inte lösas ut. Istället ska INTERSPORT kontaktas via kundtjänst, som ombesörjer att i första hand skicka nya varor och i andra hand att kreditera dig som kund. Kundservice når du via kundservice@intersport.se eller via telefon på 0200-81 00 90. Se öppettider här.

När beställningen är mycket tung eller skrymmande kan paketet inte skickas till Postens
paketombud. Istället kommer INTERSPORT att arrangera frakten till kund med Posten hempaket. Fraktkostnaden är här 119 kronor. Det är viktigt att du som kund anger ett korrekt telefonnummer där du kan nås under dag- och kvällstid. Får inte Poståkeriet kontakt med dig skickas avisering ut via post. Leverans sker vardagar kl 8-16. Avvikelser för lantbrevbärarlinjer kan förekomma. Levererat paket kan ej lämnas vid port utan måste kontrolleras och inkvitteras. Poståkeriet levererar endast till port eller tomtgräns och ansvarar inte för att varor bärs upp till lägenhetsdörr.

Kan man få sitt paket hemlevererat?
Alla leveranser sker antingen till postombud eller INTERSPORT butik. Undantaget är cyklar, träningsmaskiner, bordtennisbord samt varor som är tyngre än 20 kg. Fraktkostnaden är även här 119 kr. Det är viktigt att du som kund anger ett korrekt telefonnummer där du kan nås under dag- och kvällstid. För cyklar, träningsmaskiner samt varor tyngre än 20 kg kommer du att få ett sms dagen innan leverans där du kommer att få välja mellan tre tidsspann som leveransen kan ske. Vill du komma i kontakt med Posten hänvisar vi Er till deras bokningsservice på nummer 0771-33 33 10. INTERSPORT ansvarar ej för Postens väntetider. Vid leverans av bordtennisbord sker utkörningen mellan 8.00-16.00. Avvikelser för lantbrevbärarlinjer kan förekomma. Levererat paket kan ej lämnas vid port utan måste kontrolleras och inkvitteras. Poståkeriet levererar endast till port eller tomtgräns och ansvarar inte för att varor bärs upp till lägenhetsdörr. Vi erbjuder inga inbärningstjänster.

Hur fungerar Volvo In-car Delivery?
Läs mer HÄR