Information: Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Fortsätter du använda webbplatsen accepterar du att cookie används. Läs mer
Kundservice
Butiker Stories
0

Din varukorg

TILL KASSAN

Varukorgen är tom

Totalt:0:-
TILL KASSAN
Logga in
Club Intersport Team Erbjudanden Rea

Vanliga frågor & svar

 

 

 

Beställning

Kommer jag få en bekräftelse när ni fått min order?
Ja, du får en orderbekräftelse på angiven mailadress inom 10 minuter från det att du godkänt och skickat in din order till oss. Har du inte mottagit din orderbekräftelse inom en timma vänligen kontakta oss på kundservice.

Kan jag ändra min order i efterhand?
Ja, du kan ändra uppgifter i din order så länge den inte är skickad. Du ändrar din beställning genom att ringa oss på nummer 0200-81 00 90.
Du kan;

- Annullera produkter eller hela din beställning

- Ändra mailadress
- Ändra telefonnummer

- Ändra hemadress
- Ändra butiksleverans från en INTERSPORT butik till en annan INTERSPORT butik.

Kan jag ta bort min order?
Ja, du kan ta bort/annullera din order så längre den inte är skickad. Du annullerar din beställning genom att ringa 0200-81 00 90.
 
Kommer jag att få en sändningsbekräftelse?
Ja, så fort din order är packad och skickad med Postnord får du en sändningsbekräftelse på din mail. I mailet finner du även ditt kollinummer så att du kan följa ditt pakets resa till ditt utlämningsställe på www.postnord.se.

Kan man beställa varor på intersport.se som företag?
Nej, tyvärr kan vi inte ta emot företagsbeställningar på intersport.se. Ni är varmt välkomna till Er närmaste INTERSPORT-butik.

Is it possible to order goods to a country other than Sweden?
Unfortunately, we do not send goods abroad.

Kan man beställa varor till ett annat land än Sverige?
Tyvärr skickar vi inte varor utomlands.

Kan jag beställa varor till någon annan än mig själv?
Nej, du kan inte beställa varor till någon annan än dig själv. Du måste kunna legitimera dig när du hämtar ut din produkt. Undantag är när du som kund skickar ett bud för att hämta ut din produkt. Då skall budet ha med både sin egen och din legitimation.




 

Betalsätt

Vilka betalningsalternativ kan jag välja mellan när jag handlar på Intersport.se?
Du som kund kan betala din beställning genom direktbetalning, faktura, kortbetalning eller kontobetalning via Klarna.

När dras ordersumman från mitt betalkort?
Summan av din order dras från ditt kort i samma stund som din order skickas från vårt lager. Mellan att du fått din orderbekräftelse och din sändningsbekräftelse är beloppet reserverat på ditt konto. Du får en bekräftelse via mail att din betalning har mottagits av Klarna. Ditt kvitto kommer att ligga i paketet med din vara.

När kommer Klarnafakturan?
Din faktura skickas via angiven mail till dig i samma stund som varorna skickas från vårt lager.

Hur lång giltighetstid har min faktura?
Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Om betalning uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60 kronor och dröjsmålsränta enligt räntelagen (1975:635).

Kan man dela upp sin fakturabetalning?
INTERSPORT erbjuder även delbetalning via Klarnas delbetalningsalternativ ”Klarna konto”. Vid val av Klarna konto som ett betalningssätt tillkommer en aviseringsavgift på 29 kronor.
För mer information om Klarna konto, kontakta Klarna via telefon 08-120 120 10 eller mail info@klarna.se. Vid kontakt med Klarna används personnummer och kundnummer.

Kan jag använda min bonuscheck/tillgodokvitto/presentkort när jag handlar på INTERSPORT.se?
Tyvärr kan du inte lösa in din bonuscheck/tillgodokvitto/presentkort i vår webbutik. Du är varmt välkommen att lösa in dem i någon av våra fysiska butiker.

Jag har frågor om min faktura- Vem skall jag kontakta?
Har du frågor om din betalning via Klarna, betalningssätt eller Klarna konto är du välkommen att kontakta Klarna.
Har du frågor angående summorna på din faktura är du välkommen att kontakta INTERSPORTs Kundservice via kundservice@intersport.se eller 0200- 81 00 90.


 

Frakt/Leverans

Vilka leveranssätt finns det att välja mellan?
Du kan välja att få dina varor levererade till din lokala INTERSPORT butik eller till ditt närmaste postombud. Du kan även välja leveranssätten Volvo In-car Delivery eller hempaket. Observera att cyklar, bordtennisbord och träningsmaskiner endast kan levereras som hempaket.

Vad kostar det olika leveranssätten?
Vid val att hämta ut ditt paket i någon av INTERSPORTS butiker i Sverige tillkommer ingen fraktkostnad. Vid val av att hämta ut hos ett postombud tillkommer en fraktkostnad på 39 kr vid köp under 500 kr. Köp över 500 kronor är fraktfritt till postombud. Väljer du hemleverans eller Volvo In-car Delivery är fraktkostnaden 119 kr.

Hur lång leveranstid har INTERSPORT.se?
Leverans av varor sker mellan 2 – 4 arbetsdagar. Du får ett sms när paketet finns att hämta ut hos Postens utlämningsställe eller i din närmsta INTERSPORT-butik, beroende på vilket leveransalternativ du valt. Det skiljer ingen leveranstid mellan att välja leveranssätt ”butik” eller ”ombud”. Leveranstiden på cyklar, bordtennisbord och träningsmaskiner köpta via INTERSPORT.se är 4 – 6 arbetsdagar. Tiden räknas från dagen efter att beställningen gjorts. INTERSPORT förbehåller sig att leveranstiden kan påverkas under rea/kampanjperioder och av specifika eller särskilda händelser såsom brand, översvämning eller liknande (force majeure).

Kan jag följa min order på resan mellan lagret och mitt utlämningsställe?
Ja, i din sändningsbekräftelse som skickas till din mail efter att ditt paket är skickat finns Postens kollinummer angivet. Med detta kollinummer kan du spåra ditt paket på www.postnord.se.
Undantaget är vid beställning av bordtennisbord samt träningsmaskiner då vi hänvisar Er till Kundservice för leveransinformation via kundservice@intersport.se eller 0200-81 00 90

Kan jag få mitt paket levererat till vilken INTERSPORT-butik jag vill?
Ja, du kan välja att få din leverans till valfri INTERSPORT-butik från butikslistan i varukorgen. Gäller ej bordtennisbord, cykel eller träningsmaskiner som endast levereras direkt hem till kunden.

Hur går det till när jag hämtar ut mitt paket i butik/postombud?
- Butik:
Paket hämtas i första hand ut personligen med giltig legitimation och ordernummer. Bud visar både sitt egna och beställande kunds legitimation. Du som kund får alltid en avisering som visar var och när paket ska hämtas via ett sms. Tre sms-aviseringar kommer att skickas till dig innan ordern returneras efter 14 dagar. För ej uthämtat paket inom 14 dagar se information under punkt "Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket".
- Postombud:

Du får en avisering skickad till dig via sms när paketet finns att hämta ut hos ditt postombud. Om du inte har hämtat ut ditt paket inom 7 dagar skickas en extra avisering via post till dig. När du ska hämta ut ditt paket ska du ha med dig giltig legitimation samt visa upp avin du fått skickad till dig. Bud visar både sitt egna och beställande kunds legitimation. För ej uthämtat paket inom 14 dagar se information under punkt "Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket".

Jag har angett felaktigt telefonnummer. Kan jag hämta ut mitt paket på Posten utan min sms-avisering?
Ja, det räcker att du tar med dig ditt kollinummer och din legitimation. För att ta reda på om ditt paket har kommit fram kan du söka detta på www.postnord.se med ditt kollinummer. Ditt kollinummer finner du i din sändningsbekräftelse.

Jag har angett fel adress på min order och den har skickats iväg med Postnord. Kan jag ändra adress i detta skede?
Ja, vi kan skicka ett så kallat ”Ändrat förfogande” till Posten. Avgiften för att ändra en adress är 250 kr inkl moms för kund/beställare. Ta kontakt med Kundservice och ange att du vill ändra förfogande på din order, den nya adressen samt ditt ordernummer. Kundservice når du via kundservice@intersport.se eller ring  0200-81 00 90 Öppettider

Kan jag förlänga liggetiden på min order?
Om din order har levererats till ditt utlämningsställe kan du begära att paketet ska behållas längre än de 14 dagar som den utsatt ska finnas kvar.
Vid leverans till butik: Ring butiken och be dem hålla paketet. Du kommer fortsatt att få automatiska SMS-aviseringar. Dessa kan du bortse ifrån om du och butiken har kommit överens om ett datum. Observera att giltighetstiden på din Klarna faktura ej förlängs tillsammans med liggetiden.
Vid leverans till postombud: Avgiften för att ändra en liggetiden hos Posten är 250 kr inkl moms för kund/beställare. Ta kontakt med Kundservice och ange att du vill ändra förfogande och liggetid på din order (max. 30 dagar sammanlagt) samt ditt ordernummer. Kundservice når du via kundservice@intersport.se eller ring 0200-81 00 90 Öppettider

Kan man få sitt paket hemlevererat?
Ja, alla leveranser kan du som kund välja att få hemlevererade. Undantaget är cyklar, träningsmaskiner, bordtennisbord samt varor som är tyngre än 20 kg som alltid levereras hem. Det är viktigt att du som kund anger ett korrekt telefonnummer där du kan nås under dag- och kvällstid. För cyklar, träningsmaskiner samt varor tyngre än 20 kg kommer du att få ett sms dagen innan leverans där du kommer att få välja mellan tre tidsspann som leveransen kan ske. Vill du komma i kontakt med Posten hänvisar vi Er till deras bokningsservice på nummer 0771-33 33 10. INTERSPORT ansvarar ej för Postens väntetider. Vid hemleverans sker utkörningen mellan 8.00-16.00. Avvikelser för lantbrevbärarlinjer kan förekomma. Levererat paket kan ej lämnas vid port utan måste kontrolleras och inkvitteras. Poståkeriet levererar endast till port eller tomtgräns och ansvarar inte för att varor bärs upp till lägenhetsdörr. Vi erbjuder inga inbärningstjänster. För fraktkostnad, se punkt "Vad kostar de olika leveranssätten?".

Vad gör jag om mitt kolli är fraktskadat?
Är ditt paket vid utlämning trasigt ska paketet inte lösas ut. Istället ska INTERSPORT kontaktas via kundservice, som ombesörjer att i första hand skicka nya varor och i andra hand att kreditera dig som kund. Kundservice når du via kundservice@intersport.se eller ring vardagar 0200-81 00 90 Öppettider.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Ditt paket ligger kvar 14 dagar från det att SMS-avisering skickats till dig. Efter 14 dagar skickas din order tillbaka till vårt lager och din betalning krediteras via Klarna så snart din retur har registrerats hos oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller sig INTERSPORT rätten att debitera dig som kund 150 kronor för INTERSPORT uppkomna kostnader för returfrakt och hanteringskostnad.


 

Byten/Returer

Hur länge har man öppet köp/bytesrätt?
INTERSPORT erbjuder 365 dagars öppet köp/bytesrätt för oanvända varor från den dag du mottagit varan/varorna. Varan skall returneras oanvänd, i oskadat skick, med originalförpackning och med etiketter kvar på varan. Vid retur av underkläder och badkläder ska plombering sitta kvar på varan. För att utnyttja öppet köp/bytesrätt krävs även kvitto.

Vad har jag för ångerrätt på INTERSPORT.se?
Vid köp av varor på INTERSPORT.se har du 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten gäller inte för:
- Varor som har tillverkats enligt Kundens anvisningar, t.ex. produkter med personligt tryck, produkter med personlig brodyr eller för skidor där bindning monterats.
- Varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl ex. underkläder, badkläder och liknande produkter. Mer information finns under sidan Köpvillkor.

Hur gör jag en retur?
Vid köp i butik: Ta med dig varan och ditt kvitto till valfri butik. (Se förutsättningar för Öppet köp under punkt 4.1). Du kommer att bli återbetalad direkt i butiken. Har du handlat med kort sätts summan in på ditt kort. Det kan ta upp till tre bankdagar, beroende på vilken bank du har, innan pengarna är insatta på ditt konto.
Vid köp på intersport.se: Har du köpt din vara på vår näthandel kan du välja mellan att returnera din vara till närmaste butik (0 kr) eller skicka tillbaka den till vårt lager (39 kr). Se villkor för retur i butik ovan och för Öppet köp under punkt 4.1. Önskar du returnera din order till vårt lager är du välkommen att skicka ett mail till kundservice@intersport.se så skickar vi en returfraktsedel. Vänligen ange att du önskar returnera din vara till vårt lager samt ditt ordernummer.

Jag har valt att betala min order med faktura hur fungerar det vid en retur?
Vid retur i butik:
Du kommer att bli återbetald till ditt kontokort i butiken. (Det tar upp få till 3 bankdagar innan pengarna finns på ditt konto beroende på vilken bank du har) Din faktura betalar du till Klarna. Du bestämmer själv om du vill betala fakturan innan eller efter du returnerat din vara i butiken.
Vid retur till vårt lager:
Din faktura kommer att krediteras 5-7 dagar efter att din order är tillbaka på vårt lager. Du som kund har själv ett ansvar att din faktura inte överskrider förfallodagen. INTERSPORT återbetalar ej förseningsavgifter. Därför kan du välja att betala din faktura på förhand och få pengarna tillbaka när returen är registrerad eller vänta med att betala fakturan tills den krediterats och du fått en ny uppdaterad faktura/fakturan är makulerad. Om du kontaktar Klarnas Kundtjänst kan du även få hjälp med att flytta fram fakturan 10 dagar alternativt meddela att du returnerat din order/delar av din order. Klarna kan då pausa din faktura till dess att din retur är registrerad. Kontakta Klarna

Jag har handlat i en INTERSPORT butik med tillgodokvitto/bonuscheck/presentkort. Hur fungerar det vid en retur?
Returnerar du varor som är köpta med tillgodokvitto/bonuscheck/presentkort får du ett tillgodokvitto på returbeloppet.

Vad gäller vid retur när jag handlar badkläder och underkläder på INTERSPORT.se?
Dessa varor är förseglade med en plombering vid leverans från INTERSPORT.se. Varor med bruten försegling kan inte returneras på grund av hälso- eller hygienskäl ex. underkläder, badkläder och liknande produkter.

 

Reklamationer

Vad är en reklamation?
Att reklamera innebär att du kontaktar oss och berättar att du inte är nöjd med en vara eller en tjänst som du har köpt. Du berättar också varför du inte är nöjd. För att du ska kunna reklamera varan eller tjänsten ska felet vara ursprungligt, det vill säga det ska ha funnits när du fick varan. Du får inte själv ha orsakat felet.

Hur länge efter inköpet kan jag reklamera en vara?
Du har rätt att reklamera en vara i tre år efter att du tagit emot den.

Hur gör jag för att skapa en reklamationsförfrågan?
Om du köpt din vara i en fysisk butik: Du reklamerar din vara i valfri INTERSPORT-butik. Ta med dig ditt kvitto och produkten. Butiken kommer att ta ett beslut om din reklamation är godkänd eller ej. Vi har 14 dagar på oss att lämna ett besked till dig som kund.
Om du köpt varan på INTERSPORT.se: Du är välkommen att reklamera din vara i din närmaste butik. Se ovan. Om du inte har möjlighet att besöka en butik kan du skicka in din reklamation för bedömning till vårt lager(Ej godkänd reklamation så debiteras fraktkostnader kund). För att kunna skicka tillbaka din vara behöver du en reklamationssedel och fraktsedel. Dessa beställer du utav INTERSPORTs Kundservice. Observera att varor köpta i butik ej kan skickas till vårt lager för bedömning. Om reklamationen ej godkänns blir du som kund debiterad för frakten.

Vad säger Konsumentverket om reklamationer?
Vi följer konsumentverkets riktlinjer vid reklamationer. Du finner information om reklamationer på konsumentverkets hemsida HÄR

Tar INTERSPORTs Kundservice beslut i reklamationsärenden?
Nej, INTERSPORTs Kundservice tar inte beslut i reklamationsärenden. Har du handlat din vara i en butik är du välkommen till din närmaste butik. Är din produkt inhandlad på intersport.se har du möjlighet att välja att reklamera din vara i närmsta butik eller skicka varan till vårt lager för bedömning. Vill du skicka in din vara är du välkommen att kontakta INTERSPORTs Kundservice för en returfraktsedel.  INTERSPORTs Kundservice ändrar inte beslut tagna av butik eller lager.

Jag har fått avslag på min reklamationsansökan och är inte nöjd. Kan jag gå vidare för att få min sak testad?
Har du fått avslag på din reklamationsansökan men hävdar att beslutet är felaktigt hänvisar vi dig att göra ett ärende hos ARN. ARN eller Allmänna reklamationsnämnden tar oberoende beslut ibland annat reklamationsfall. INTERSPORT rättar sig alltid efter ARNs beslut.

 

Presentkort

Kan jag betala med mitt presentkort på INTERSPORT.se?
Presentkorten gäller inte på INTERSPORT.se. Du är välkommen att lösa in ditt presentkort i en av INTERSPORTS fysiska butiker i Sverige.

Kan jag köpa presentkort på INTERSPORT.se?
Vi säljer inte presentkort på INTERSPORT.se. Du är välkommen till en av våra fysiska butiker i Sverige.

Hur länge är mitt presentkort giltigt på INTERSPORT?
Ett presentkort gäller i 10 år om inget annat anges på presentkortet.

Jag har tappat mitt presentkort. Kan jag få ett nytt?
Presentkort är en värdehandling på samma sätt som pengar. Om du tappar bort det har du inte rätt att få ett nytt.

Jag kommer att köpa en vara som kostar mindre än beloppet på mitt presentkort. Kan jag få tillbaka kontanter på resterande belopp?
Presentkortet kan inte lösas in mot kontanta pengar, och du kan inte heller få kontanter i växel om du handlar för mindre än vad som blir tillgodo. Vid mellanskillnad får du ett tillgodokvitto.

Hur kan jag ta reda på summan på mitt presentkort?
Detta kan du ta reda på i din närmsta INTERSPORT butik.

 

Club INTERSPORT

Hur lämnar jag in min e-postadress och får 500 bonuspoäng?
Alla våra medlemmar, nya och befintliga, som ännu inte har lämnat sin e-postadress får 500 extra poäng när vi får epostadressen.
För att få detta behöver du koppla din e-postadress till ditt Club INTERSPORT-medlemskap. Du kan lämna din e-postadress genom att skapa ett användarkonto på INTERSPORT.se, kontakta kundservice via kundservice@intersport.se eller fylla i en blankett i någon av våra butiker.

Hur gör jag för att logga in på Club INTERSPORT/Mina sidor?
Som medlem har du inte automatiskt en inloggning på Mina sidor. För att skapa ett konto klickar du på Logga in/Skapa konto och skriver in ditt personnummer.
Om du redan har skapat ett konto skriver du in din mailadress och lösenord. Har du glömt ditt lösenord kan du begära ett nytt under rutan för lösenordsangivning.
Har du bytt mailadress och har ej tillgång till din föregående tar du kontakt med Kundservice via kundservice@intersport.se. Ange din gamla och nya mailadress.

Hur gör jag för att avregistrera mitt medlemskap?
Kontakta Club INTERSPORT medlemsservice via kundservice@intersport.se så hjälper de dig. (Glöm då inte ange namn, adress, personnr, medlemskortsnummer så att de kan hitta dig i medlemsdatabasen).

Hur funkar det med efterregistrering av köp?
Om du ej fått ditt medlemskort ännu eller om du glömt ta med ditt medlemskort i samband med köp i butik, så går bra att efterregistrera köpet i valfri INTERSPORT butik inom 2 veckor från ursprungligt köp.
Det går också bra att registrera köpet på personnummer.
Har du handlat i vår e-handel så får man automatiskt bonus genom personnummer.

Hur fungerar uträkning av bonus?
Du får bonuscheck(ar) hem i brevlådan. Bonuscheckar är giltiga 3 månader från att de skickas ut. Utgången check är förbrukad. Om du loggar in på Club INTERSPORT ser du dina bonusperioder och kan se när det är dags för avräkning av ditt konto och nästa bonuscheck. Bonuscheck används vid köp av varor i INTERSPORT butiker i Sverige.
Bonus utgår på köp gjorda i INTERSPORT butiker i Sverige och köp via e-handel om du varit inloggad vid köptillfället. Det gäller köp av varor till eget hushåll. Presentkort är ej bonusgrundande. Finns extrakort kopplade till huvudkortet så sammanräknas samtliga köp till huvudkontot och bonuscheck skickas till huvudkortsinnehavaren. För att erhålla bonus måste inköp göras för minst 2.500 kr under ett medlemsår. Ett medlemsår löper årsvis räknat från det datum medlemskapet startat. Handlar du för:
2.500 kr upp till 3.999 kr erhåller du 2% i årsbonus
4.000 kr upp till 5.999 kr erhåller du 3% i årsbonus
6.000 kr upp till 7.999 kr erhåller du 4% i årsbonus
8.000 kr upp till 9.999 kr erhåller du 5% i årsbonus
10.000 kr eller mer erhåller du 6% i årsbonus

Hur vet jag när jag kommer att få min nästa bonusutbetalning?
Logga in på Club INTERSPORT. Där kan du se dina bonusperioder och kan se när det är aktuellt för ditt konto att avräknas och din nästa bonuscheck skickas ut.

Hur ser jag att mina köp registrerats och ger bonus?
Dina köp registreras på ditt Club INTERSPORT-kort och konto. Genom att logga in på Club INTERSPORT får du tillgång till dina egna sidor. Där ser du själv dina kontaktuppgifter, aktuella bonuspoäng m.m. Bonusgrundande köp gjorda via e-handel kommer att synas under Mina kvitton efter det att varan har skickats.

Hur fungerar det med utbetalning av bonus?
Du får bonuscheck(ar) hem i brevlådan. Bonuscheckar är giltiga 3 månader från att de skickas ut. Utgången check är förbrukad. Om du loggar in på Club INTERSPORT ser du dina bonusperioder och kan se när det är dags för avräkning av ditt konto och nästa bonuscheck. Bonuschecken används som rabatt vid köp av varor i INTERSPORT-butiker i Sverige.

Kan jag använda min bonus när jag handlar på INTERSPORT.se?
Tyvärr kan du inte lösa in dina bonuscheckar i vår webbutik. Du är varmt välkommen att lösa in den i någon av våra fysiska butiker . Din bonuscheck är giltig i 3 månader. Utgångsdatum står på checken, Utgången check kan ej förlängas den är förbrukad.

Vad är inloggning till Club INTERSPORT/Mina sidor?
Genom att logga in på Mina Sidor får du tillgång till dina egna sidor. Där ser du dina kontaktuppgifter, aktuellt bonussaldo m.m.

Får jag ett medlemskort?
Medlemskapet är kortlöst och inga kort skickas ut automatiskt. Ditt medlemskap är kopplat till ditt personnummer.

Hur gör jag om jag önskar prenumerera/avprenumerera på nyheter via e-post eller sms?
Antingen loggar du in på Club INTERSPORT/Mina sidor och kryssar i där att du vill ha alternativt inte ha nyheter via e-post och sms, eller så kan du kontakta INTERSPORT medlemsservice via kundservice@intersport.se så hjälper de dig. (Glöm då inte ange namn, adress, personnr, medlemskortnr så att de kan hitta dig i medlemsdatabasen).

Bonuschecks Information?
Det går inte att köpa presentkort för bonuschecken. Det går inte heller helt eller delvis att lösa in den mot kontanter. Har giltighetsdatumet passerats är checken förbrukad. 2 veckor innan checken(ar) förfaller skickas SMS som påminnelse om att din check är på väg att förfalla. Vill du lägga till ditt mobilnummer så gör du det genom logga in på MIN SIDA eller kontaktar Kundservice

 

Jobba på INTERSPORT

Hur söker jag jobb på INTERSPORT?
Gå in under fliken Jobba på INTERSPORT för att se lediga tjänster i din närhet.

Kan jag söka praktik på INTERSPORT?
Gå in under fliken Praktisera på INTERSPORT för att se vilka praktikplatser vi erbjuder.

 

Kundlöften

Vad innebär Testa på-garanti?
Med INTERSPORTS Testa på-garanti kan du prova produkten i lugn och ro och hur mycket du vill under 30 dagar. Om produkten inte motsvarar dina förväntningar kan du byta den mot en annan produkt i samma kategori. Testa på-garantin bygger på kunskap och personlig service och gäller på löparskor, alpinskidor, pjäxor och tält vid köp i samråd med en säljare i en fysisk INTERSPORT-butik. För att garantin ska vara giltig bifogas ett garantibevis med kvittot vid köpet. INTERSPORT ersätter returnerad vara med en ny till motsvarande värde. Eventuell mellanskillnad betalas av kunden. Väljer du en billigare vara utbetalas mellanskillnaden i form av ett tillgodokvitto. Garantin gäller en gång per inköp.
Om du har fler frågor ber vi dig att kontakta din närmsta butik.

Vad innebär Prisgarantin?
Om kunden köper en vara på INTERSPORT och sedan hittar den billigare i en annan butik inom 30 dagar från inköpstillfället, får kunden mellanskillnaden tillbaka.
- Gäller även mot lokala kampanjer hos INTERSPORT.
- Gäller endast vid en jämförelse mot fysiska butiker i Sverige, och inte mot nätbutiker.
- Gäller enbart om varan går att köpa i butiken där kunden har hittat priset, dvs. den får inte vara slut i lager.
- Kunden skall kunna påvisa det billigare priset, exempelvis genom en kundtidning, katalog eller annons där varan finns till det lägre priset.
- Gäller även om priset hos konkurrenten är ett kampanjpris (notera ej rea)
- Gäller exakt samma vara, dvs samma färg, storlek, utförande, årsmodell och antal i förpackning.
- Gäller ej rea eller konkursutförsäljningar.
- Gäller ej beställningsvaror.
- Gäller oanvända varor i originalförpackning mot uppvisande av kvitto. För underkläder och badkläder ska plombering sitta kvar på varan.

 

Cykel

Hur köper jag cykel på INTERSPORT.se? 
1. Läs om olika cykeltyper HÄR, när du valt typ av cykel ser du alla cyklar som kan tänkas passa dig.

2. Välj cykel & välj sedan vilken ramstorlek som passar dig. Se storleksguider om ramstorlekar på respektive produktsida (när du valt cykel).

3. Genomför köpet. Leverans sker inom 4-6 arbetsdagar. När du får hem cykeln är den färdigmonterad allt du behöver göra är att vrida styret rätt samt montera pedalerna. Här hittar du en guide i hur du monterar din MTB, TREKKING & HYBRID-cykel.

4. Har du ytterligare frågor är du alltid välkommen att kontakta Kundservice.

Hur vet jag vilken ramstorlek jag bör ha?
Juniorcyklar har en generell guide, se nedan. Alla andra cyklar har sina respektive storleksguider på produktsidorna när du valt cykel.
JUNIOR-CYKLAR - Storleksguide

Hur monterar jag min cykel?
När du får hem din cykel är den färdigmonterad. Allt du behöver göra är att vrida styret rätt samt att montera pedalerna. Här finner du en guide i hur du gör det.

Hur returnerar jag min cykel?
Om du skulle behöva returnera din cykel köpt på Intersport.se kan du välja mellan att returnera till vårt lager (400 kr) eller till din närmaste INTERSPORT cykelbutik. För att ta reda på vilka butiker som har cykel klicka HÄR. Glöm inte att ta med ditt kvitto till butiken.
Vill du skicka tillbaka din cykel till vårt lager gör du så här:
1. Ta kontakt med INTERSPORTs Kundservice på telefon 0200-810090. Tänk på att ange ditt ordernummer som du har fått på din följesedel som ärendenummer. Om inte originalkartongen finns kvar så be Kundservice om en ny (kostnad 100:-)
2. Invänta frakthandlingar från INTERSPORTs Kundservice.
3. Emballera cykeln i originalkartongen och ring Postnords Kundtjänst på telefon 0771-33 33 10 för att boka upphämtning. Intersport tar ej ansvar för väntetiderna hos Postnords Kundtjänst.
4. Kreditering för ditt köp sker när cykeln anlänt vårt lager och blivit kontrollerad avseende slitage eller skador. Avdrag kan göras om något av ovanstående hittas. I så fall tar vi kontakt med dig. Kunden ansvarar för att cykeln är väl emballerad vid retur.

 

TILL TOPPEN